Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Senior Member


    Chuck Norris among posters
    =VARP=Gec's Avatar

    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Zagreb, Croatia
    Posts
    2,011

    Default PropPitch demystified

    Za sve one koji ne znaju i one koji misle da znaju nešto o prop pitchu.

    Last edited by =VARP=Gec; 03-10-2011 at 16:07.

    No matter how good the violin may be, much depends on the violinist.


  2. #2
    Senior Member


    Hero among posters


    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Slavonski Brod
    Posts
    815

    Default Re: PropPitch demystified

    Nažalost tako ne radi prop pitch u IL-2 iako je video sam po sebi odličan i poučan...

    U IL-2 prop pitch nije kontrola kuta oštrice kao što je pokazano u videu. Smanjeni prop pitch u IL-2 jedino smanjuje (ali malo) otpor zraka u isto vrijeme smanjujući potisak, to vrijedi za sve visine i za sve brzine. Pretraživao sam danima forume o IL-2 da vidim kako radi prop pitch i uglavnom nitko ne može sa 100% sigurnoću reći kako funkcionira u IL-2 već se rasprave vode oko stvarnog prop pitcha...

  3. #3
    Senior Member


    Chuck Norris among posters
    =VARP=Gec's Avatar

    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Zagreb, Croatia
    Posts
    2,011

    Default Re: PropPitch demystified

    što zapravo radi prop pitch u IL2 je vrlo vjerojatno nemoguće odgonetnuti.

    zato ću se ja povesti idejom da prop pitch IL2 stvarno pokušava imitirati real life prop pitch. i ne vidim razloga zašto ne.

    uz moje skromno avio modelarsko znanje, real life piloti s kojima sam razgovarao objasnili su mi problematiku prop pitcha i ono se u poklapa sa onim što ovaj video pokušava objasniti. zato sam i preporučio ovaj video i zato mislim da je jako dobar.

    No matter how good the violin may be, much depends on the violinist.


  4. #4
    Senior Member


    Hero among posters


    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Slavonski Brod
    Posts
    815

    Default Re: PropPitch demystified

    Slažem se ja s tim, tako sam i ja u svojim proučavanjima čitao i drugi su me ljudi tomu učili, samo kažem da ako postoje učinci prop pitcha u IL-2 nisu ni približno jasno određeni niti očigledni kao što je pokazano u videu.

    Ja ću ovdje reći ono što znam o prop pitchu a da je opipljivo u IL-2. Smanjivanje prop pitcha u diveu će vam održati broj okretaja u sigurnoj zoni a u isto vrijeme i povećati akceleraciju.

    U britanskim zrakoplovima zna doći do oštećenja pri neprijateljskoj paljbi kada vam motor jednostavno poludi i počne natjerivati do opasnog broja okretaja, tada koristite ručni prop pitch da dovedete broj okretaja u sigurnose razmjere.

    Za ostalo kao bolja akceleracija pri različitim brzinama i visinama još nisam uspio dokučiti. Čim smanjim prop pitch sa recimo 100% na 90% smanji mi se broj okretaja i snaga motora dođem do neke maksimalne granice brzine, smanjim pitch za 5 ili 10 i zrakoplov sam od sebe počinje usporavati. Isto i sa akceleracijom, pri 100% je bolja kceleracija nego na manjim postavkama. Ako netko ima nekakve opipljive i izmjerive upotrebe u IL-2 neka ih javi što prije, to bolje...

    BTW Gec, znaš da ja pokušavam sve moguće o IL-2 iskopati pa zato davim

  5. #5
    Senior Member


    Chuck Norris among posters
    =VARP=Gec's Avatar

    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Zagreb, Croatia
    Posts
    2,011

    Default Re: PropPitch demystified

    neka neka. ovo je odlična rasprava! a ja volim rasprave

    uz ovo što si ti objasnio PP ima jednu daleko važniju ulogu koja nije toliko poznata. naime je poznata ali se krivo tumači baš na način na koji si ti to iznio.

    PP se ponaša kao brzine na mountinbikeu sa 10 brzina. kod propelera sa fiksnim PP, on je postavljen u cca sedmu brzinu i nije ga moguće promijeniti. s takvim propelerom teško je krenuti i penjati se (kao i sa mountinbikeom u sedmoj brzini) ali jednom kad smo se poravnali dobijemo maksimalnu brzinu.

    kod propelera sa promijenjivim PP imamo svih 10 brzina. Pri polijetanju i naglom penjanju motor držimo u prvoj brzini (100% PP). Na taj način se najbrže penjemo i ubrzavamo, ali i najviše grijemo i trošimo motor. ako penjanje ne mora biti maksimalno, onda možemo i kod penjanja malo smanjiti PP. na recimo 90 ili 80%. na taj način nećemo puno izgubiti, a sačuvati ćemo motor za furball kad nam najviše treba.

    u level flightu, razmjerno sa povećanjem brzine, treba smanjiti PP. na taj način dobiti ćemo veću krajnju brzinu nego sa PP na 100%. Naglašavam ovo "razmjerno s povećanjem brzine". Ako se PP prenaglo smanji dobiti ćemo kontraefekt da se motor mući i nema snage gurati zrak preko nosa i preko krila. Kao kad pri sporoj brzini iz prve na mountinbikeu naglo prebacite u desetu. Morate potrošiti puno više snage da bi došli do nekakve brzine u kojoj više nije teško pedalirati u desetoj brzini. Kod propelera to bi značilo nekakvih 40 - 50%.

    PP ispod 40% iskoristiv je samo u poniranju za očuvanje motora i još veće povećanje brzine, kako je Arg0n to lijepo i sročio.

    razmislite malo o ovome i ponovo pogledajte film. vidjet ćete da će masa stvari sjest na svoje mjesto.

    u filmu su spomenuti i fixed speed propeleri ili kod nijemaca auto PP propeleri. kod tih propelera PP se mijenja zavisno od pritiska ulja u motoru. kad damo maksimalni gas kod polijetanja motor se najviše muči
    i raste pritisak ulja koji tjera PP u 100%. kako avion dobija na brzini, pritisak na motor pada. samim time pritisak ulja u motoru isto tako opada i smanjuje PP.

    ja znam da je većina u squadu više orijentirana furballu i brzoj akciji, pa sav ovaj tekst za njih i nema previše značaja jer je do trenutka kad mu se motor pregrije pilot i ovako već potrošio svu municiju ili je ubijen.

    za nas zaljubljenike SEOW-a, gdej se lako može desiti da letite i 40 - 50 minuta do prve akcije, praktično zanje (a ne samo teroretsko kao kod mene ) može puno značiti.

    No matter how good the violin may be, much depends on the violinist.


  6. #6
    Senior Member


    Hero among posters


    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Slavonski Brod
    Posts
    815

    Default Re: PropPitch demystified

    Zapravo najbolje prop pitch pokazuje (pazi svetogrđa) DCS: Black Shark. Naime dupli rotori na Ka-50 nisu ništa drugo nego mikrokozmos ovog o čemu mi tu razgovaramo. Motor uz pomoć EEG-a (Electronic Engine Governor) drži konstantnu snagu i broj okretaja između preporučenih vrijednosti. Pilotu je dano na raspolaganje collective i cyclic. Collective ili skupni korak je skupni korak krakova elisa, tj prop pitch ukratko.

    Pri polijetanju uzimamo oštriji kut elise kako bi se helikopter vinuo u zrak i pri povećanju skupnog koraka nakratko vidimo i pad ukupne brzine okretaja rotora dok se snaga motora poveća kako bi kompenzirala. Imamo veći uzgon uz manji broj okretaja i veću snagu motora.

    Nakon što uspostavimo stanovitu horizontalnu brzinu smanjimo malo kut elisa kako bi dobili željeni način rada, tj najveću horizontalnu brzinu dopuštenu (ovdje treba uzeti u obzir da helikopter kao sam ne dolazi do granica otpora zraka pa ne treba smanjivati prop pitch kao u zrakoplovima da bi se povećala brzina). Sada smo na najvećoj brzini na manjem broju okretaja motora, većem broju okretaja rotora i manjem kutu elise.

    Poseban slučaj gdje je dobro znati o kutu oštrica je autorotacija, uslijed neprijateljske paljbe ili mehaničkog kvara motori otkazuju i pilot mora reagirati brzo ako mu uvjeti leta u trenutku kvara to dozvole. Procedura je slijedeća. Gasimo motore i uključujemo spoj motora s rotorom kako strujanje zraka preko rotora se ne bi trošilo da okreće vratilo motora. Smanjujemo kut na najniži mogući za najveći broj okretaja i krenemo ponirati kako bi struja zraka rotirala krakove elisa. Kada se približimo dovoljno blizu zemlji uključujemo jači kut rotora, tj maksimalni mogući. To iskorištava nakupljeni broj okretaja u kratkom poniranju i daje nakratko veliki uzgon usto usporavajući rotor što pilotu daje dovoljno vremena da prizemlji helikopter sa većim ili manjim stupnjem mehaničkog oštećenja uslijed slijetanja, savršeno je autorotacijsko slijetanje po dodiru sa površinom identično standardnom slijetanju sa ispravim motorima, a prihvatljivo je ono koje je u strukturalnim granicama same letjelice. Pilot može biti najbolji na svijetu ali na 50 metara sa 0km/h horizontalne brzine autorotacije je skoro pa nemoguća...

    Razlike su slijedeće. Helikopter ima gornju granicu koja je diktirana letnom dinamikom, ne strukturalnim integritetom ili aerodinamikom kao lovci. Helikopter rotor koristi za potisak i uzgon, avioni samo za potisak.

    Sličnosti su očite. I glavni rotor helikoptera i propeler lovca funkcioniraju na istim principima...

  7. #7
    Donor


    Posting Legend !
    =VARP=Thor's Avatar

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Sesvete,Zagreb
    Posts
    2,999

    Default Re: PropPitch demystified

    Odlično gospodo!Rasprava ko grom...moja iskustva s tim su sličnija Gecovim,kako u IL2 tako i u Flight simulatoru 9 i X.....vozeći se u pravoj cesni,vidjeh da nije to jako puno drugaćije nego u flight simu....naglasak je na dugovjećnost motora,potrošnju goriva te mogućnosti trenutnog dobijanja ili oduzimanja snage bez da motor pati....u il2 tako i tako niko nema naljepnicu "Nije čaćin" pa nas sve baš briga koliko troši je jel bu se motor skurio.

  8. #8

    Default Re: PropPitch demystified

    Mislim da ovaj članak možda najbolje opisuje delovanje prop pitch. u letu:
    http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/ ... 3821006277
    Zapamtite samo jedno: cela ova diskusija koju trenutno vodite o ovoj problematici je odlična i brzo će postati vrlo važna kada se pojavi novi HSFX za 4.11. jer od tog trenutka pravilan rad motora postaje primaran problem u letu. Motori će se pregrevati i crkavati u borbi, zbog čega će biti jako bitno leteti tako da motor ne bude pregrejan kada ulazite u borbu. Uostalom, ukoliko imate instaliran 4.11. probajte i iznenadićete se. Moraćete naučiti da letite Bf sa čuvenim "satom" umesto obrtomera ili jednostavnim trostepenim pitchem u ranijim verzijama. Da bi leteli ispravno, imate uputstva za svaki od aviona gde su preporučene vrednosti gasa i pitcha za odredjen režim leta (penjanje, poletanje, sletanje...). Ako se ne pridržavate toga letenje se vrlo brzo završava.
    Nisam pilot i ne mogu reći do koje mere su ispoštovali tehničke osobenosti svakog od aviona, ali oni koji su piloti kažu da je ponašanje klipnog motora u "Iljušinu" vrlo realno. Ono što je mene lično porazilo je činjenica da su neki od aviona napravljeni sa pogrešno kalibriranim instrumentima, tako da je nemoguće ispoštovati preporuku proizvodjača aviona. Ovo se odnosi na neke od aviona koji su dodati u HSFX, a ima ih mnogo više u UP, jer postoje ljudi kojima je važnije da se hvale da su napravili ili da lete odredjenim modelom aviona, umesto da imaju korektno odradjen avion u svakom aspektu. U svakom slučaju, "Iljušin" se počinje primicati CLoD, jedino mislim da će izostati beskrajne procedure za poletanje, ali od trenutka odizanja točkova od tla, jednu ruku Božice Sreće držite vi pomoću pravilnog letenja, a drugu ćete pokušavati uhvatiti kao i do sada u nadanju da je protivnik lošiji od vas. Za sve što vam je potrebno slobodno se obratite na forumu 102nd ili još bolje preko TS.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •